A30: Eskolako Agenda 30 Debabarrenen

2024/04/24

Udaletxeekin elkarlanean, 20 urte inguru daramatza Debegesak, Debabarreneko Garapen Agentziak, eskualdean Eskolako Agenda 2030 egitasmoa sustatzen eta koordinatzen. Eskola-komunitateari zuzendutako garapen jasangarrirako heziketa programa bat da Eskolako Agenda 30.

A30: Debabarrenen

Egitasmoak hiru helburu ditu:

1. Ikastetxeak ingurumen eta gizarte jardunbide egokien eredu bihurtzea.
  2. Ingurumen eta gizarte-arazoak identifikatzeko eta horiei konponbidea emateko gai diren ikasleak heztea.
  3. Partaidetza eta ingurumenarekiko errespetua sustatzen duen hezkuntza bermatzea.

Guztira, 20 ikastetxek parte hartzen dugu Debabarrenean Eskolako Agenda 2030 programan. Programaren baitan, hezkuntza komunitate osoari zuzendutako ekintzak antolatzen dira, ikasle, irakasle eta familiei. Aurten ere Energia eskuragarria eta ez-kutsagarria gaia landu dugu.

Aurreko ikasturtean udalerriko energia diagnosia egin genuen, eta hainbat proposamen egin genizkien udal ordezkariei, energia kontsumoa murrizteko helburua zutela ardatz. Aurten, aldiz, proposamen baten inguruan jardun dira buru belarri ikasleak, zehazki, kontzientziazio kanpaina bat antolatu dute.

Elgoibarko ekimena

Elgoibarko Udalak herriko ikastetxeekin lankidetzan, Herri Eskola, Ikastola eta Institutua,2030 Agendaren inguruan kontzientziatzeko hezkuntza-ekimen bat antolatu dugu. Energiaren kontsumoa eta erabilera murriztea helburu hartuta, argiteria eta berogailuen erabilera zuzena eta mugikortasun jasangarria izan dira hizpide.

Ekimenaren baitan, hiru zentroetako ikasleek hainbat ekintza egiteaz gain lanketa bat egin dugu eta herriko txoko ezberdinetan ikusiko dituzuen kartelak egin ditugu:

A30_0
A30_1
A30_2

2024-05-06
Maiatzaren 12an ospatuko da Herri Urrats, Senperen, eta bertara joateko Elgoibar Ikastolak eta Elgoibarko Izarra Euskaltzaleon Topaguneak elkarlanean antolatu dugun autobusa bete da dagoeneko. Eskerrik asko bertan izena eman duzuen guztiei.
2024-05-06
Herritar eta ikasleen kontsumo ohiturak aldatzeko asmoz jarraitzen dugu herriko hezkuntza zentruok, horregatik geletan landutako esku-orri eta pegatina hauek ere herriko hainbat eraikinetan ikusiko dituzue barra barra. Denon artean lor dezakegu!!, Energia kontsumoa murriztu eta gure planeta zaindu!!!
2024-05-03
Aurreko astean LH3 ko ikasleak Lingolang proiektuan parte hartu zuten. Proiektu honen helburua gure herrietako hizkuntza aniztasuna erakustea da, euskaraz gain, beste hainbat hizkuntza hitz egiten baitira gure ikastola, kale eta auzoetan. Honez gain, jatorri desberdineko gelako guraso batzuek beraien kulturaren nondik norakoak ikasleekin partekatu zituzten.
2024-05-03
Irakurzaletasuna sustatzeko Galtzagorriren irakasleentzako lantegiak egitasmoaren baitan, Mireia Delgado izan dugu astean ikastolan, DBHko irakasleekin hartuemanean. Proiektu honen helburua gure ikasleengan euskaraz irakurtzeko zaletasuna sustatzea izanik, gida interesgarria erakusteaz bat irakurketa desberdinak egiteko moduak partekatu zizkigun Mireiak. Hainbat izenburu aurkeztu zizkigun, gehienak argitaratu berriak eta genero desberdinetakoak, nazioarteko hitzik gabeko ale bat tartean. Esperientzia polita bizi genuena!